Franchise mulighed – spørgsmål at stille en franchisegiveren – #33

At finde den rigtige Franchise
Uanset om det er hamburgere, pizza, telecom, kaffe, Internet, lydpotte dele eller seniorer tjenester, er der Franchise muligheder for at evaluere. Der er stor Franchise systemer, god Franchise systemer og dårlig Franchise systemer. Udfordringen er at stille de rigtige spørgsmål at finde det rigtige system, der vil passe dine mål og drømme. Centrale er at stille spørgsmålene – og lytte nøje til svarene. Først derefter kan du bestemme, hvis Franchise lejlighed er ret passer for dig. Så uanset om det er mad tjenester som burgere eller kaffe, professionelle tjenester som telecom eller det eller manuel tjenester som rengøring eller olie ændringer, stille spørgsmål og registrere deres svar.
Hvor stor er markedet?
Franchisegiveren skal have et godt håndtag på det tilgængelige marked for produkter eller tjenester, du vil tilbyde som franchisetager. Formentlig har en franchisegiveren gjort omfattende forskning på den nuværende markedsstørrelse, samt den potentielle markedsstørrelse for fremtiden.
Franchisegiveren skal være villig til at dele disse oplysninger med dig, så du kan vurdere data for at sikre, at lejligheden skal være af tilstrækkelig størrelse til at opfylde dine egne mål. Du kan have til at underskrive en fortrolighedsaftale først, men oplysningerne er vigtige for dig, så den skal vurderes. Hele idéen med Franchising er at sikre, at mål og drømme om franchisetageren, og dem af franchisegiveren, er samlet. Hvis markedet tilgængelighed vil gøre det muligt for strategier gennemføres af dig, som er i overensstemmelse med dine mål, og målene penetration er kongruent med franchisegiverens mål, så alt er godt.
Hvis det er et langvarigt og stabilt marked, skal så der være masser af statistikker til at bakke op denne konklusion. Hvis det er en ny og hastigt voksende marked, bør der analyse, som du kan vurdere for at give dig en komfortniveau, der, sammen med franchisegiveren, kan du gå få en betydelig andel. Hvis det er et modefænomen marked, eller begrænset liv marked, bør derefter strategier afspejle det, som bør aftalerne.
Advarsel er, at hvis franchisegiveren er slapt om markedet, eller er uvillig til at drøfte spørgsmålet indgående med dig, bør der være en betydelig advarselsskilt.
For at modtage en gratis kopi af en E-bog med titlen “Franchise mulighed – at træffe den rigtige beslutning” af Dennis Schooley, e-mail denne anmodning til corp@schooleymitchell.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.